Het Noordeinde

In het centrum van Den Haag ligt een bijzonder winkelgebied. Het is het enige winkelgebied in Europa met een paleis. De Hoogstraat, de Plaats en het Noordeinde. Het staat bekend als een gebied met veel luxe winkels maar dat ook een prachtig aanbod heeft aan galeries en horeca. Een winkelgebied met de ambitie om nog bekender te worden. Samen met een team van zelfstandigen, elk specialist op zijn vakgebied, mochten we aan deze gebiedsbranding werken. Mijn rol? Ik ontwierp de visuele identiteit.

De herpositionering leidde tot de volgende uitgangspunten:
Merkessentie: Contemporary Chique
Kernwaarden: Hoogwaardig, allure, cultureel en verrassend.
Propositie: “Tijd om te ontdekken”.

Naam: Het Noordeinde.
Belofte/uitnodiging: Take your time.

Ik vertaalde dat met het lint. Het lint als gewikkeld om een cadeau, in mooi pakpapier. De verrassing die uitgepakt en ontdekt moet worden. De typografie verwijst naar de Art Deco die terug te vinden is in de hele straat. Enerzijds een moderne vertaling van een stijl die verwijst naar de historie en de architectuur en ook goed aansluit bij de culture kant van het gebied.

Communicatie en projectleiding: Cuny Stelpstra, Brandstrategie: Mark Rooker, Fotografie: Bas Kijzer, Webdesign: Next door digital