Workshops

Tijd voor een restyling of verdieping van de huisstijl? De workshops Versterk je visuele identiteit en de middelenscan bieden snel inzicht. Op maat en met resultaat. De vorm en inhoud van de workshop of scan
wordt afgestemd op jouw organisatie en vraagstuk. Je kunt de scan en workshop samen boeken, maar ook apart.
Wil je na afloop meer? Dat kan! Een aansluitend ontwerptraject is gauw gestart.

Workshop 1:

Ontdek je visuele identiteit

Het product of de dienst is helder. Evenals de doelgroep. Maar hoe zet je dat product of die dienst in de markt? Hoe spreek je de doelgroep aan? En hoe onderscheid je je van concurrenten? Kortom: hoe zet je jouw organisatie in de etalage?

Wat levert het op?
De workshop visuele identiteit vormt het startpunt voor een nieuwe huisstijl, logo of de uitwerking van jouw visuele identiteit in verschillende communicatiemiddelen. Met een inspirerend moodboard, praktisch advies op maat en een bruikbaar rapport vol tips & tricks op zak zet je de eerste schreden naar een krachtige visuele identiteit.

Wat houdt de workshop in?
Samen met een aantal medewerkers gaan we brainstormend op zoek naar de visuele identiteit van jouw organisatie. Medewerkers zijn het visitekaartje van jouw organisatie. Zij brengen de praktijk, diversiteit en inhoud die nodig is voor een realistische en evenwichtige visuele identiteit. Samen maken we een moodboard door intuïtief beelden, kleuren, texturen en materialen te kiezen of uit te sluiten. Ook praten we over de organisatie. Hoe ervaren jouw medewerkers de organisatie? Wat past wel? Of juist niet? Welke beelden roept de organisatie op? Door deelnemers uit verschillende lagen van de organisatie te kiezen, creëer je bovendien draagvlak voor een huisstijlverandering.

Duur: 1 dagdeel
Kosten: op aanvraag

Workshop 2: 

Middelenscan

Hoe werkt de huisstijl bij verschillende communicatiemiddelen? Wordt de juiste toon en uitstraling bereikt? Vertelt de huisstijl na jaren nog steeds het verhaal van jouw organisatie? Of mankeert er iets? Maar weet je niet precies wat?

Wat levert het op?
De middelenscan geeft snel inzicht in hoe de verschillende communicatiemiddelen van jouw organisatie in de praktijk worden beleefd. Na afloop ontvang je een bruikbaar rapport met een sterkte- en zwakteanalyse van jouw communicatiemiddelen, compleet met advies op maat. Bijvoorbeeld ter onderbouwing van de start van een nieuwe huisstijl. Of een betere instructie voor het hanteren van het huisstijlhandboek. En in het meest ideale geval ben je verzekerd van een goedwerkende en goeduitgevoerde visuele identiteit met de juiste boodschap aan de juiste doelgroep.

Wat houdt de middelenscan in?
Ik werp een uitgebreide blik op de door jou aangeleverde communicatiemiddelen. Bijvoorbeeld de website, corporate brochure, brieven, uitnodigingen, magazines en events. Daarbij let ik op uitstraling, keuzes en hantering van de huisstijlrichtlijnen: straalt elk communicatiemiddel de juiste identiteit uit, passend bij het middel zelf? Wordt de huisstijl op de juiste manier gehanteerd? Zijn de juiste elementen gekozen bij een bepaald communicatiemiddel? En waaruit blijkt dit, of juist niet?

Aanvullende blik
Hoe de doelgroep jouw organisatie ervaart, blijkt uit meer dan de vormgeving van de communicatiemiddelen. Hebben de middelen de juiste toon? Zijn de middelen gebruiksvriendelijk? Wordt de juiste boodschap overgebracht in woord en beeld? En is daarvoor het juiste medium gekozen? Op jouw verzoek kan de visuele middelenscan worden uitgebreid met de blik van experts op het gebied van tekst, communicatieadvies, interactieontwerp en interieurontwerp.

Duur: 1 dagdeel
Kosten: op aanvraag